KANYONPARK’TA TEMEL ATILDI

Düzenleme: 15.06.2020
A+
A-

Belediye Başkanı Rafet Vergili´nin 2009 seçim projeleri arasında yer alan ve Kuzey´in Cazibe Merkezi olarak adlandırdığı Kanyon Park Projesinin ilk ayağı olan, Karabük ile Safranbolu´yu birleştirecek Kanyon Köprü projesinin temeli düzenlenen törenle atıldı.Kanyon Park projesi, Bulak deresi olarak bilinen bölgede, bölge çapında cazibe merkezi olarak Karabük’e kazandırılıyor. Karabük’ün sosyal yaşamına zenginlik katacak bu alanda, her yaş grubunun yararlanabileceği aktiviteler olacak.

Geniş kapsamlı olan bu projede ilk adım köprü temel atma işlemiyle başlamış oldu. Kanyon Köprü, Karabük ile Safranbolu’nun iki yakasını bir araya getirecek. Bu köprü araç ve yaya ulaşımını sağladığı gibi kentimizin yeni sembollerinden birisi olacaktır.Köprü’nün Karabük ayağı 5000 Evler Bahçelievler Mahallesinde yer aldığı için 5000 Evler Mahallesi adına ilk konuşmayı yapan Bahçelievler Muhtarı Cihan Güçlü; “Belediye Başkanımız Rafet Vergili’nin mega projelerinden olan köprü ve spor vadisi’nin startını verdik. Sayın Belediye Başkanımıza bugüne kadar yapmış olduğu hizmetlerden dolayı şahsım ve mahalle sakinlerim adına teşekkür ederim” dedi.

5000 Evler Bahçelievler Mahallesi Muhtarı Cihan Güçlü’den sonra mikrofonu devralan Belediye Başkanı Rafet Vergili; “2009 senesinde göreve geldiğimiz zaman 4-5 tane proje sunmuştuk. Herkes şöyle diyordu; Rafet Vergili palavra atıyor, yıldızları gökten indiriyor ve 2014 seçimlerine geldiğimiz zamanda şöyle söyleniyordu; Rafet Vergili 11 Ay 7 Gün sonra istifa edecek ve bu projelerin hiçbirisini hayata geçiremeyecek. Temelini atacağımız proje onların hiçbir zaman hayal edemeyeceği bir projeydi” dedi.

6 YILDA NELER YAPTIK, HESABINI SİZ YAPIN
Sözlerine göreve geldiği günden bugüne kadar yaptığı çalışmaları anlatarak devam eden Başkan Vergili; “Öncelikle Mezbahane yaptık, mezbahanenin yerinin değişmesiyle beraberde kentsel dönüşüm başladı. Şuanda Karabük’ün en güzel mahallesi yapılıyor. 460 konut yapıldı, 800 konutluk inşaatta şuanda başlamak üzere. Hemen biraz ilerisinde Karadeniz bölgesinin en büyük halini yaptık. Bilmiş olduğunuz pislik içerisindeki hali eski yerinden kaldırdık ve şuanda en güzel şekilde faaliyetine devam ediyor. Daha ilerisinde olmaz dedikleri Battı Çıktı’yı yaptık ve şuan Karabük’teki trafiğin en az %40 yükünü çekmekte. 130 tane binayı bir akşamda yıktık, şuanda Türkiye’nin en büyük yayalaştırılmış Kent Meydanını yaptık. Bu arkadaşlarımızın bunları hayal etmesine imkan dahi yoktu. Yanında Kütüphane binasını yaptık, Ticaret Merkezlerini yaptık, 70’in üzerinde park yaptık, 100 bin ağaç diktik Karabük’te, asansörleri yaptık, yatay asansörü yaptık, yürüyen merdivenleri yaptık, üst geçitleri yaptık, köprülerle de mahalleleri birbirlerine birleştiriyoruz. Şimdi de Karabük ile Safranbolu’yu tamamen birleştirmiş oluyoruz” dedi. Vergili, sözlerine şu şekilde devam etti…

BİRGÜN DAHİ PARTİZANLIK YAPMADIK

Görevimiz süresi içerisinde de bir gün dahi partizanlık yapmadık, hiçkimseyi birbirinden ayırmadık. Sen Ak Partilisin, sen Cumhuriyet Halk Partilisin, sen Saadet Partilisin diye hiçkimseyi ne sorguladık, ne yargıladık. Aynı şekilde göreve almış olduğumuz işçi, memur, müdür arkadaşlarla görevimizi yapmaya devam ediyoruz bu kadar işi yaparken. Bizim de sıkıntıya düştüğümüz akşamlar oldu. Her sıkıntıya düştüğümüz akşamın sabahı bütün kapılar kendiliğinden açıldı. Bizde şuna inanıyoruz, bütün Karabüklülerin duası bizimle beraberdi, hepinizden Allah razı olsun.

13’DEN FAZLA ÇOK BÜYÜK PROJELERİMİZ OLACAK

2014 seçimlerinde 3 tane vaadde bulunduk ama yine 13 üzerinde yapacağımız çok büyük icraatler olacak. Bizim 3 projemizden bir tanesi Araç Çayı’nın rehabilitasyonuydu. Bütün projelerimiz hazır, Devlet Su İşlerinden onay bekliyoruz. Diğeri 100. Yıl Mahallemizde ki Kapalı Pazar Yeri ve son olarak burada belki de Türkiye’nin en büyük Spor Vadisi, Safranbolu ile yapılacak olan köprü’nün birleşimi ve altına yapacağımız spor merkezleri. Hemen bunun yanında 10 dönüm daha yerimiz var, yüksekte. Buraya da Türkiye’nin en güzel düğün salonunu yapacağız. Ne kadar garip çocuğumuz varsa, çok az bir ücretle düğünlerini burada yapmış olacağız.

YAPTIKLARIMIZI KABULLENMELERİ MÜMKÜN DEĞİL

Belediye’nin kapısından içeri rüşveti, torpili sokmadık. Rüşvet, Karabük Belediyesi’nin kapısından içeri girmedi. Türkiye deki tek örnek Belediyeyiz. Sizlerden topladığımız her liraları sizlere hizmet olarak geriye çevirmeye çalıştık. Şuanda Zonguldak doğalgaz dağıtımında %15’te, biz %98 doğalgaz dağıtımını gerçekleştirdik. Şehir şebekesinin %70’inin tesisatını değiştirdik. Türkiye’nin en ucuz suyunu Karabük Belediyesi dağıtmakta. Her eve sudan 50 lira menfaat sağlanmakta. Doğalgazdan 50 lira menfaat sağlanmakta. Her ay evlere 100 lira katkıda bulunmaktayız. Ama bu yapılanları kabullenmeleri mümkün değil. Umut tacirleri yola çıkar, 4 yılda bir tek vaadleri şudur, işsiz olan garibana iş vaadi ve Ak Parti’ye kayıt şartı. Aç olan vatandaşlarımıza aş vaadi, kumanya vaadi, Ak Parti’ye kayıt şartı. Bizde 400’e yakın vatandaşımıza sürekli olarak kumanya dağıtıyoruz ama biz bu işi Allah rızası için yapıyoruz, bir tanesinin siyasi kimliğini bilmeyiz.

TÜRKİYE’NİN 2. ADAMI HİZMET NOKTASINDA BİRŞEY VEREMEYEN SAYGIDEĞER BÜYÜĞÜMÜZDÜR
Karabük’ümüz genelde merkez sağ partileri destekleyen, merkez sağ partiler ne kadar oy isterse veren ve bir propagandaları sürekli şu, ne kadar oy verirseniz o kadar hizmet gelecek. Ne kadar çok güçlü giderse o kadar iyi yerlere gelecek. Türkiye’nin 2. adamı, Ak Parti’nin 2. adamıyla ilgili size bir örnek vereyim, Karabük teşvik kapsamına giremedi ama o akşam bir vilayet teşvik kapsamına girdi. Devlet Planlamada ki Genel Müdür memleketini teşvik kapsamına soktu, Karabük dışarıya çıktı, sağolsun bizim de Türkiye’nin 2. adamımız hizmet noktasında hiçbirşey veremeyen saygıdeğer büyüğümüz. O vilayet Karaman. Şuanda Ak Parti Milletvekili Lütfü Elvan o tarihte Devlet Planlamada müdür. Bir müdür memleketini teşvik kapsamına soktu, Karabük teşvik kapsamının dışına çıktı. Karabük, teşvik kapsamının dışına çıkarak ne oldu, en az 5.000 tane tekstik işçisi işsiz kaldı ve Karabük’e hiçbir yatırım gelmiyor, ne tarım da, ne sanayi de, ne ticaretinde. Karabük dediğimiz zaman bizim için bir bütün, Safranbolu bizim, diyoruz ki burada konaklar yenilensin, turist sayısı bir milyonu geçsin, bir buçuk milyonlara ulaşsın. Hiçbir çalışmaları yok. Birtek problem şu, konaklar sigorta kapsamına alınamadığı için kredi alamıyorlar. Türkiye’nin en büyük Organize Sanayisi kurulsun diyoruz Eskipazar’da, onların tabi bu kadar büyük düşünceleri kabullenmeleri mümkün değil, yeni yeni işlemleri başladı. Demir Çeliğin 25 misli büyüklüğünde bir arazi. En az 10-15 bin gencimizin iş bulabileceği bir alan. Yenice için diyoruz ki burada ağaç işleri ile ilgili bir İhtisas Organize Sanayisi kurulsun, ormanlarımızdan üretilen kereste %30 ucuz verilsin ve burada en az 1.500 – 2.000 gencimiz iş bulsun. Eflani’ye diyoruz ki havaalanı, onlar hala şurada ki dağın tepesini düşünüyor. Aynı problem Zonguldak’ta. İki dağın arasına havaalanı kuruldu, uçak kalkamıyor yük varken, yüklerin çoğu sonradan otobüsle gidiyor. Onların düşüncesi bu, bizim düşüncemiz bu.

KARABÜK’ÜN MUHABBETİNİ KAZANDIK
2009 senesinde ben yola çıktığım zaman sizlere doğruları anlatmak için çıkmıştım. Cenab-ı Allah nasip etti, Belediye Başkanı oldum. 2014 senesinde bütün Karabük’ün muhabettini kazanarak Ak Parti’li kardeşlerimin, Cumhuriyet Halk Partili kardeşlerimin, Saadet Partili, Büyük Birlik Partili, eski democrat abilerin tamamının gönlünü kazanarak çok yüksek bir oy oranıyla tekrardan seçildim. Gelin partizanlık yapmayalım, gelin bölgecilik yapmayalım, Karabük’ü hep beraber kalkındıralım. 7 Haziran’da bir milletvekili değişti, Karabük’ün kaderi değişti. Alamadığımız İller Bankasındaki kredi 1 ay içerisinde tasdiklendi. Diyorum ki Karabük’ün kaderini hep beraber değiştirelim. Bir milletvekili değiştiği zaman Karabük’ün kaderi değişecektir, iki milletvekili değiştiği zaman Türkiye’nin kaderi değişecektir. Hangi partili olursa olsun tüm büyüklerimden, kardeşlerimden 1 Kasım seçimleri ile ilgili hepinizden destek istiyoruz. Gelin Karabük’ü hep beraber değiştirelim. İnşaallah Karabük’ü hep beraber değiştirdiğimizde 2019 senesinde aynı mutluluğu tekrardan bird aha yaşarız. Köprümüz mahallemize, Karabük’e, Safranbolu’ya hayırlı olsun.